Raportowanie i analizy

Analizy ERP Optima Analizy Business Intelligence

Dla firm o małej lub średniej wielkości używanie arkuszy Excela do podejmowania strategicznych decyzji biznesowych nie jest już wystarczające.  Firmy posiadają prawdziwe góry informacji do przeanalizowania, jeśli chcą odkryć, co tak naprawdę zwiększa ich sprzedaż. Firmy gromadzą szczegółowe wiadomości o poszczególnych konsumentach, wprowadzają nowe kanały sprzedaży czy rozszerzają asortyment – danych przybywa. Rozwiązaniem dla tej sytuacji jest Comarch ERP Optima Analizy Business Intelligence – intuicyjne narzędzie służące do budowania raportów i analiz na bazie informacji wprowadzonych do programu Comarch ERP Optima. Moduł Comarch ERP Optima Analizy BI powstał z myślą o właścicielach i osobach zarządzających małymi i średnimi firmami. Dostarcza on informacji niezbędnej do monitorowania i zarządzania przedsiębiorstwem. Dzięki umożliwieniu analizowania i porównywania danych w Comarch ERP Optima Analizy BI nie trzeba czekać na powstające długo raporty i można działać znacznie efektywniej. W Comarch ERP Optima Analizy BI zawarte jest 12-letnie doświadczenie Comarch w budowaniu rozwiązań typu business intelligence dla systemów ERP, Comarch ERP XL oraz Comarch ERP ALTUM, a także rozwiązań dedykowanych tworzonych dla dużych przedsiębiorstw i międzynarodowych korporacji tj. BP, PKN Duda, Stock, Cersanit, Enionczy Atlanic. Każda firma dąży do zwiększenia przewagi konkurencyjnej. Analiza prowadzonego biznesu możliwa dzięki modułowi Comarch ERP Optima Analizy BI pozwala skuteczniej zarządzać firmą, poprzez dostarczenie kompletnej i wiarygodnej informacji o każdej z części biznesu. Każda firma powinna dążyć do zwiększenia przewagi konkurencyjnej. Analiza prowadzonego biznesu możliwa dzięki modułowi Comarch ERP Optima Analizy BI pozwala skuteczniej zarządzać firmą poprzez dostarczenie kompletnej i wiarygodnej informacji o każdej z części biznesu.

Dzięki ponad 100 gotowym raportom, jakie dostępne są w Comarch ERP Optima Analizy Bi, można szybko uzyskać informacje o poniesionych kosztach, wysokości sprzedaży czy skuteczności uruchomienia nowych kanałów dystrybucji. Co więcej, można samodzielnie i szybko zmienić raport, np. porównanie sprzedaży rok do roku – z miesięcznej na kwartalną lub roczną. Moduł pozwala na prezentowanie raportów i analiz w postaci tabel lub wykresów, których typy (słupkowe, liniowe, kołowe, stożkowe) można dowolnie kształtować. Korzyści wynikające z posiadania modułu Comarch ERP Optima Analizy BI:

  • Lepszy wgląd w działalność przedsiębiorstwa – firmy korzystające z modułu otrzymują rzetelną, szybką i aktualną informację o wielu aspektach swojej działalności.
  • Usprawnienie procesu podejmowania decyzji – podejmowanie decyzji staje się łatwiejsze dzięki czytelnym i przekrojowym danym na temat funkcjonowania firmy w postaci analiz i raportów, które pozwalają właścicielom i osobom zarządzającym firmą na rozstrzyganie, czy i jakie działania mają zostać podjęte do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.
  • Obniżenie kosztów pozyskiwania analiz – Comarch ERP Optima Analizy BI szybko odpowiada na postawione pytania, a zbudowanie nawet najbardziej skomplikowanych sprawozdań oraz zestawień sprowadza się do użycia prostej metody drag & drop.
  • Oszczędność czasu – dzięki zastosowaniu subskrypcji, stale wykonywane raporty będą zawsze dostarczane na czas. Moduł samoczynnie wyśle raport ze wszystkimi niezbędnymi informacjami pozwalającymi na zdiagnozowanie bieżącej sytuacji w firmie i podjęcie odpowiednich działań.
  • Weryfikacja realizacji planów firmy – wykorzystując moduł Comarch ERP Optima Analizy BI w prosty sposób na jednym sprawozdaniu, można odczytać stopień zrealizowanego planu i prześledzić trendy dla każdego z kluczowych wskaźników efektywności.

BI Point Menadżer

Wykorzystując nasze ponad trzynastoletnie doświadczenie, wiedzę oraz know – how firma Comarch zbudowała zupełnie nowe narzędzie klasy Business Intelligence przeznaczone dla użytkowników systemu Comarch ERP Optima. W ramach tego rozwiązania,platforma analityczna BI Point integruje się z bazą danych programu Optima aby móc później przesłać ustrukturyzowane dane do narzędzia analitycznego w postaci raportów i dashboardów obejmujących 5 obszarów analitycznych:

  • Logistyka,
  • Handel,
  • Płace i Kadry,
  • Księgowość,
  • Płatności.

Dostępne w produkcie gotowe zestawy raportów pozwolą menadżerom czy właścicielom m.in. prowadzić codzienne analizy sprzedaży czy zakupów, lepiej zarządzać należnościami i zobowiązaniami, kontrolować rentowność w ujęciu m.in. działów czy regionów, mieć wgląd w czas pracy i pensje pracowników czy zarządzać stanami magazynowymi  – a to tylko część możliwości jakie zapewnia BI Point Menadżer.

Co istotne, dla użytkowników Comarch ERP Optima, BI Point Menadżer to możliwość korzystania z raportów i analiz także na urządzeniach mobilnych, jak tablet czy smartfon dzięki wbudowanemu w narzędzie responsywnemu designowi.  Dzięki temu odbiorcy raportów otrzymują możliwość wglądu w wyniki firmy w dowolnej chwili, z dowolnego miejsca i urządzenia z dostępem do internetu.

Coraz więcej firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że aby efektywnie konkurować z największymi graczami na rynku, muszą analizować dane gromadzone w wyniku prowadzonej działalności, aby mieć pełny obraz sytuacji firmy. W tym aspekcie z pomocą przychodzą narzędzia klasy Business Intelligence jednak często barierą uniemożliwiającą ich wdrożenie jest brak zasobów zarówno ludzkich jak i finansowych. Dla tej grupy klientów idealnym rozwiązaniem są produkty dostępne w modelu chmurowym, do których zalicza się BI Point Menadżer. Wdrożenie tego typu rozwiązania jest proste, szybkie oraz niekosztowne – użytkownik ponosi jedynie miesięczną opłatę za licencję, bez dodatkowych kosztów związanych z drogim sprzętem, licencjami obcymi czy aktualizacją do nowszych wersji.

 

Dla Biur Rachunkowych

Dzięki współpracy firmy Comarch z Biurami Rachunkowymi na etapie projektowania rozwiązania, zespół Business Intelligence skonstruował produkt w taki sposób, aby jego funkcjonalności spełniały również wymagania tej grupy klientów i ułatwiały im codzienną  pracę.

BI Point Menadżer w 100% pokrywa funkcjonalności Pulpitu Menadżera co oznacza, że raporty są dostępne przez przeglądarkę internetową, nie wymaga on posiadania zaawansowanych umiejętności informatycznych i analitycznych, pełni rolę repozytorium raportów a wbudowany w rozwiązanie system synchronizacji danych automatycznie oczyszcza, integruje i ładuje dane z oprogramowania Comarch ERP Optima BR.

Co więcej, za pomocą tego rozwiązania istnieje możliwość udostępniania wydruków bezpośrednio z programu Comarch ERP Optima BR do narzędzia BI Point Menadżer a także tworzenia interaktywnych analiz w wielu atrakcyjnych formach wizualizacji (wykresy, tabele, mapy, wskaźniki).

Narzędzie dzięki swojej mobilności nie tylko ułatwi komunikację między Biurami Rachunkowymi a ich klientami, ale także da im możliwość zwiększania przewagi konkurencyjnej poprzez udostępnianie nowoczesnego narzędzia raportowego, które jest przyjazne dla użytkownika. Dzięki temu rozwiązaniu Biura Rachunkowe otrzymują możliwość wejścia w nowy model biznesowy – od teraz mogą pełnić także funkcję analityka, który dostarcza przedsiębiorstwom dodatkowe analizy, poza zestawieniami obligatoryjnymi.

BI Point Menadżer to szereg konkretnych korzyści zarówno dla Biura Rachunkowego jak i dla jego klientów, m.in.:

  • podniesienie konkurencyjności Biura Rachunkowego, które oferuje swoim klientom gotowe zestawy raportów,
  • brak obciążania systemów w biurze podczas przeprowadzania niezbędnych analiz – serwery Comarch procesują dane w chmurze obliczeniowej,
  • bieżący dostęp do pełnego zestawu analiz biznesowych, dzięki możliwości skonfigurowania częstotliwości aktualizowania danych,
  • zestawy predefiniowanych analiz stworzonych przez doświadczonych ekspertów na podstawie przeanalizowanych setek tysięcy raportów klientów firmy Comarch,
  • gotowy produkt, bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy technicznej w obszarze zapytań do firmowej bazy danych czy przygotowywania raportów,
  • bezpieczeństwo danych, aktualnie ponad 194 tys. firm korzysta z Chmury Comarch, wśród których są również instytucje takie, jak banki, które mają rygorystyczne wymagania odnośnie jakości i bezpieczeństwa danych oraz ich przechowywania,
  • stały dostęp do asysty technicznej