Magazyn

MAGAZYNY I ZAMÓWIENIA

Moduł pozwala na kompleksowe i zaawansowane prowadzenie gospodarki materiałowej, odwzorowanie obsługi operacji magazynowych i zamówień. Elastyczna konstrukcja systemu pozwala na łatwą jego adaptację do specyficznych warunków, występujących w konkretnym miejscu, bez konieczności dokonywania zmian w programie. Mechanizmy definiowania obiegu dokumentów magazynowych i handlowych, połączone z rezerwacjami dostaw, pozwalają sprawnie organizować przepływ danych. Uwzględniają kompetencje osób uczestniczących w definiowanym przez użytkownika procesie. Moduł obejmuje działania od wystawiania dokumentu, poprzez np. akceptację, do wydania lub przyjęcia na magazyn. Dzięki rozbudowanym mechanizmom praw dostępu konkretny użytkownik może wykonać operacje oraz mieć wgląd do informacji, na które pozwala administrator.

Moduł stanowi jeden z elementów Zintegrowanego Systemu Informatycznego Papirus SQL. Nowoczesna konstrukcja systemu, oparta o jedną centralną bazę danych SQL, stwarza gwarancję stabilności i niezawodności oraz zgodności ze światowymi standardami w zakresie obsługi danych i raportowania.

Program umożliwia:

  • budowanie powiązań z innymi modułami w ramach ZSI Papirus SQL, a w szczególności z modułami Finanse i księgowość, Kontroling, Rejestry faktur, Kasa-Banki, Zlecenia
  • pracę w układzie wielofirmowym, wielorocznym i wielomagazynowym
  • obsługę działów: handlowego, magazynowego i zaopatrzenia
  • prowadzenie ewidencji i rozliczeń wg metod: LIFO, FIFO, cen średnich, cen ewidencyjnych, cen zakupu
  • tworzenie dowolnej ilości rejestrów dokumentów opartych o definiowalne typy dokumentów (np. RW, PZ, MM, FV, WZ)
  • prowadzenie tzw. rozmiarówki
  • budowanie kompletacji prostych wyrobów składających się z pozycji magazynowych wg zdefiniowanych ilości wraz z obsługą rozchodów
  • rejestrację i rezerwację zamówień od klientów i dostawców
  • prognozowanie zapotrzebowania materiałów i towarów pod realizację zamówień
  • klasyfikację dokumentów, pozycji dokumentów, indeksów o kontrahentów pod potrzeby analiz
  • obsługę dokumentów importowych i eksportowych w układzie wielowalutowym
  • wystawianie faktur walutowych
  • definiowaną przez użytkownika obsługę rejestrów i stawek VAT
  • obsługę inwentaryzacji (również przy użyciu kodów kreskowych)
  • współpracę z urządzeniami fiskalnymi
  • definiowanie cenników i rabatów
  • powiązanie wydania towaru ze zleceniem (np. koszty konkretnego zgłoszenia konserwacyjnego)
  • weryfikowanie stanu magazynowego
  • analizę sprzedaży w podziale na rodzaje sprzedaży i handlowców
  • generowanie i drukowanie wszechstronnych bilansów w dowolnie przyjętym okresie rozliczeniowym
  • definiowanie sposobów eksportu danych do FK i Kontrolingu
  • wykorzystanie wielowymiarowej analizy danych
  • zaawansowane zarządzanie uprawnieniami
  • sporządzanie raportów z bogatego zestawu standardowego
  • przeglądanie na ekranie raportów tworzonych przez system
  • eksport raportów do plików Excel’a, Word’a itp.
  • wiele innych funkcji